Telefon 75 32 11 66

Om din regning

Din regning skal være overskuelig og let at forstå. 

Her kan du finde svar på spørgsmål omkring din regning. 

Betaling af din regning

Vi foretrækker, at du tilmelder dig til betalingsservice, så dine regninger fra GEV bliver betalt til tiden. Samtidig undgår du kedelige rykkere og gebyrer. Derudover vil du også automatisk få udbetalt dit tilgodehavende. 

Du er også meget velkommen til at komme forbi vores kundeservice på Tårnvej 24 i Grindsted, hvor vi kan hjælpe dig med at betale dine regninger. 

Her tager vi imod følgende:

  • MobilePay
  • Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • MasterCard
  • Maestro

Vi tager desværre IKKE imod kontanter. 

Forklaring til din regning

Dine opgørelser og aconto regningen kan du altid se inde på vores kundeportal

  • Forklaring til din regning.
  • Forklaring til din regning, hvis du har elvarme
Fakturering

Vi sender regninger ud for flere forsyninger i Billund Kommune, herunder:

  • Samstrøm A/S
  • GEV A/S
  • GEV Varme A/S
  • Grindsted El-net A/S
  • Grindsted Vandværk A.m.b.A.
  • Filskov Vandværk A.m.b.A.
  • Vesterhede Vandværk A.m.b.A.
  • Billund Drikkevand A/S
  • Billund Spildevand A/S

Alle kunder i Grindsted by og Stenderup/Krogager, som har fået fjernaflæste målere, opkræves kun for det faktiske forbrug.

Vær opmærksom på, at vi fra 2018 udsender 12 opgørelser i løbet af året. Vand- og spildevandskunder i resten af Billund Kommune modtager kvartalsvise a’conto opkrævninger.

Indbetalingskort/Betalingsservice/e-boks/netbank

Alle vores regninger udsendes via Nets. Er du tilmeldt til betalingsservice, vil dine regninger og bilag ligge i din netbank. 

*Hvis du har tilmeldt dig e-faktura, skal du huske at godkende betalingen i netbanken. Har du mod forventning ikke modtaget en regning fra os, men derimod fået en rykker fra os, er det en god idé at kontrollere din indbakke i netbanken. Det kan være at e-fakturaen er havnet der.

Vi gør samtidig opmærksom på, at nogle banker videresender e-fakturaen til din e-boks. Husk derfor altid at tjekke din indbakke i din e-boks. 

Er du ikke tilmeldt nogle services, vil Nets udsende et indbetalingskort samt bilag til dig med posten. 

Vi sender ikke regninger til e-boks eller via e-mail. 

Betalingsaftaler

Har du problemer med at betale dine regninger, kan du kontakte vores kundeservice på telefon: 75 32 11 66 eller på mail: kundeservice@gev.dk for at lave en betalingsaftale med os. Det koster 100 kr. 

Ønsker du at indgå en betalingsaftale med os, skal den afvikles inden 3 måneder og skal være på minimum 500 kr. pr. afdrag. 

Vi indgår ikke betalingsaftaler, hvis:

  • Du får din regning månedsvis.
  • Du har fået en lukkevarsel.
  • Din forsyning er lukket.
  • Du allerede har en betalingsaftale.
  • Du har fået overdraget en restance til inkasso/SKAT. 
Rykkerprocedure

Vi har en fast rykkeprocedure, hvor en manglende betaling kan medføre til lukning af forsyningen. Har du først modtaget en lukkevarsel fra os, indgår vi ikke betalingsaftaler. 

Rykkerprocedure for GEV

  • Vi udsender rykkere cirka den 12. i måneden.
  • 10 dage senere kommer vi ud med en lukkervarsel på adressen, 3 dage senere kommer vi ud og lukker.
  • Læs mere om vores lukke- og genåbningsprocedure her
Inkasso/overdragelse til SKAT

Ved manglende betaling efter lukning, overdrages det skyldige beløb til retslig inkasso.

Udeståender overfor Billund Vand & Energi overdrages til inddrivelse via SKAT.

SKAT kan kontaktes på telefonnummer: 72 22 18 18.

Person sidder ved computer